Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

19.10.06

Selvkritisk blogging

Som den kvikke lille gruppe som leser denne bloggen har skjønt for lengst har det stoppet helt opp på bloggfronten.

Det har flere årsaker. En er at jeg har fått ny jobb, og sitter og pusler med jobbting på kveldene, eller er ganske blåst i hodet etter å prøve å gjøre et godt inntrykk på mine nye kollegaer i 7,5 timer om dagen.

En annen er at jeg er kritisk til min egen blogg. Jeg synes jeg gjentar meg selv og at jeg ikke har noe spesielt å komme med. - Det er jo en litt nerdete aktivitet å fordype seg i datamaskinen sin med halvpersonlige betraktninger, tenker jeg på en bloggkritisk dag.

Samtidig liker jeg veldig godt å lese Prinsesse Ragnhilds, fr.martinsens og Lillefys halv/hel?personlige betraktninger som de deler i sin blogg.

Da jeg begynte med denne bloggen hadde jeg en tanke om at jeg ville bli mer tullete og modig. Jeg hadde en ide om at å blogge skjerpet oppmerksomheten.

Det siste tror jeg faktisk at det har gjort. Jeg tenker ofte over at jeg faktisk tenker over ting som er verdt å snakke om, blogge om og diskutere. Når det gjelder det andre poenget med å bli mer tullete og modig, så må jeg innrømme at det hadde jeg helt glemt...

Kanskje tenke litt mer på det nå.

3 Comments:

Blogger Ragnhild said...

Det er rart med blogging. Noen ganger tenker jeg at det jeg skriver i bloggen min er totalt meningsløst og uinteressant for noen andre enn meg selv, og har mest lyst til å slette alt (men så er jeg så følelsmessig knyttet til den at jeg ikke klarer) - andre dager bobler jeg over av ting jeg vil skrive om. Jeg håper du fortsetter - har hatt mye glede av å lære å legge merke til kunst i hverdagen (og det har jeg lært av deg)!

7:02 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Hei Ragnhild. Det var hyggelig å høre. Det er fint å se seg rundt... Du ser deg jo også grundig rundt på din måte. Fint å følge det også.

11:27 p.m.  
Blogger fr.martinsen said...

Tror de fleste har det sånn, jeg også.

Tøff i pysjamas, mens andre dager...

4:58 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home