Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

22.8.06

Møte med Space invader

Etter nøye saumfaring av vegger i gater og smug fant jeg endelig "min egen" Space invader. I Amsterdam.

Jeg har skrevet om Space-invaderfenomenet, som er flis-mosaikker satt opp ulovlig til glede eller sorg for byens folk, her.

Det lille romskipet tittet plutselig ned fra en vegg i et av de mer folksome områdene av Amsterdam.

Jeg tenkte det skulle være lett å finne sporene fra Amsterinvader, som har satt opp over 50 mosaikker, men nei. Byen er ikke så stor, men den gjemmer sine romskip godt.

For sikkerhetsskyld hadde jeg tatt med meg en gateadresse der jeg visste at det var en luring. Siste dag av ferien var det bare å finne fram kart og gå rett på sak, siden et oppmerksomt blikk ikke var nok.



Ved Rembrandtsplassen skulle den ligge. Det viste seg at byens gatekunstnere er ganske aktive i denne delen av byen, og der var den sammen med mye annen street-art, for eksempel noe av norske DOLK, som du kan se her.

4 Comments:

Blogger Einar said...

Stilig. Det er en egen glede å oppdage slike kunstneriske innslag i bybildet. Jeg hadde gjerne sett at noen Space Invaders tok turen til Oslo også.

6:51 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Ja, eller noen kan bli det her
...

8:22 p.m.  
Anonymous öyensticker said...

du fant iallefall en og amsterdam burde ikke kjede deg gatekunst-messig av den grunn. byen har utrolig mye klistremerker!

og nye venner har ankommet oslo.

9:27 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Hei öyenstikker! Nei, Amsterdam fantes ikke kjedelig. jeg tok masse bilder! Jeg skal holde øynene oppe for nye venner!

9:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home