Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

6.7.06

Selvransakelse i sol

Jeg har blitt en av dem som sitter i skyggen og ser på alle kroppene som ligger og steker i sola i forskjellige nyanser av rosa og gyllent. Med lett avsky. Åh så forfengelige folk er...

Og jeg disser de som bader tidlig eller de som bader i det hele tatt. "Tøffingene" liksom... Jeg synes de er barnslige når de velter seg som små selunger i vannet, voksne folka.

Jeg skal gå i meg selv.

1) Grunnen til at jeg ikke soler meg er ikke at jeg ikke bryr meg om å bli brun. Jeg skulle gjerne vært lekkert bronsefarget fra topp til tå. Jeg har bare ikke forsonet meg med at kroppen blir eldre og trives bedre med knelange skjørt eller shorts enn en mini bikini. Så mye for forfengeligheten.

2) Grunnen til at jeg ikke bader er at jeg synes det er tøffere å framstå som blasert antibader enn å være med på leken. Det er både tøft og deilig å bade i kjølig vann! To ganger har jeg vært uti til nå i år og jeg ble sprudlende glad inni meg av å la kroppen gli gjennom vannet og sitte på en varm stein etterpå og la sola tørke vanndråpene på kroppen.

Slutte å tøffe seg og gjøre seg til nå, ut og leke i sola!