Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

6.6.06

Kaffe viktigst i verden

I dag ble jeg minnet på hvorfor jeg ikke kan fordra å kjøpe kaffe på kaffebar.

Det tar hundre år å spasere kjekt ut døra med en kaffe med melk i hånda. Det er en lidelse å se på det konsentrerte ansiktsuttrykket til viktigperen bak disken.

Jada, det er en kunst å lage god kaffe og de som lager den heter baristaer og har sikkert trent lenge og vel på å få den rette temperaturen på melken, smaken på kaffen og det fjonge lille brune hjertet på toppen av det hvite skummet.

Men herregud! Bare gi meg den kaffen da. Det er ikke hjernekirurgi heller. Alle vet at det er fotball som er viktigst i verden, ikke kaffe.

3 Comments:

Anonymous Iversen said...

Damn straight.

4:50 a.m.  
Blogger Sometimes said...

Nettopp Iversen, men jeg ble litt bløt i hjertet da jeg leste denne hyllesten om kaffesjappa La Sosta hos Rambukk. Jeg har hørt om deres kamp for å overleve og deres usedvanlige gode atmosfære før og det er jo rørende.

Litt tempo skader uansett ikke...

8:05 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Her er hyllesten...

8:08 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home