Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

30.5.06

Ærlig talt, er det vi som trenger bot?

Oslo kommune har sett seg lei på forsøpling av hovedstadens parker og friluftsområder, skriver Aftenposten i dag. Eh... det er noe som skurrer her.

Er det den samme kommunen som ikke sørger for å tømme søppelkassene på strålende soldager når folk slanger seg i parken? Da kan jeg bare si at jeg har sett meg grundig lei av sparegrisene i kommunen.

De finner det fornuftig å bruke penger på å sende uniformerte vakter ut i parkene for å bøtlegge folk som kaster søppel i stedet for å bruke kreftene på å gjøre parken fin.

Mitt forslag er at den gir seg selv en klekkelig bot. Fordi søppeldunkene renner over av matrester, papir og kaffekopper. Fordi det er et sjeldent syn å se folk rydde og stelle i parkene.

Det er ikke det at jeg mener folk som bruker parkene ikke har ansvar for å rydde etter seg og kaste søppel i søppeldunken, men ærlig talt; kommunen må i det minste gjøre det mulig.

3 Comments:

Anonymous Iversen said...

Inkonsekvens er dessverre et kjennetegn på politiske standpunkter generelt?

8:13 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Helt enig. Søpla må tømmes og gatene ryddes. Flere ganger om dagen!
Jeg blir flau på våre vegne når jeg besøker andre store byer. Paris f.eks. ren og pen.

8:44 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Hei Iversen. Ja det har du kanskje rett i. Men jeg tror det går en helt klar skillelinje her mellom de som tror på personlig ansvar og de som tror mener felleskapet må stille opp.

Og til deg anonym: Det har jeg også lagt merke til. Har du lagt merke til de tøffe dysene de har i paris? Der bare åpnes en kran opp også spyles gatene hver morgen!

10:35 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home