Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

2.5.06

Mette-Marit best på engelsk

Det flakkende blå blikket eller de intetsigende kommentarene med sørlands-skarr om søte barn og koselige bygder var borte. Mette-Marit hadde ikke Haakons arm i nærheten som hun kunne nappe i.

Hun snakket om at kondomer redder liv og diskrimineringen av HIV-positive. På pefekt engelsk.

Jeg har lagt merke til det før. Mette-Marit må ha et godt språkøre. Et halvt års utveksling i Australia er ikke nok til å være så fri på et annet språk enn sitt eget. På engelsk forsvinner kjeitinga og usikkerheten.

God engelsk og trygghet kommer godt med som spesialutsending for FN innen HIV og AIDS. Og som kronprinsesse.

Mitt forslag til Mette-Marit er mer på engelsk og mer på egenhånd...

3 Comments:

Blogger fr.martinsen said...

Mette Marit lærte seg engelsk før hun traff Håkon og ble kastrert av hoff og folk.

Derfor har hun det ikke inne i språk-sporet sitt å si,

- Tror du det Håkon?
- Vi vil ha mange barn, ikke sant Håkon?

på engelsk. Mette Marit burde snakke engelsk kontinuerlig, på kunstutstillinger og gamlehjem.

Og et annet råd Mette burde få er å ta valium når hun flyr. Kan ikke noen si det til henne? Jeg gjør det og det funker som faen.
Farvel frykt.

7:42 a.m.  
Anonymous Marion said...

Jeg la også merke til det. Overraskende godt språk og behagelig tydelige holdninger.

Velkommen som blogger, forresten!

1:28 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Takk!

6:41 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home