Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

28.5.06

Kan vi ta bestefar på sparket?

At jeg sitter bøyd over kalenderen, tygger på en penn og roper til samboer E at jeg tror det er noe vi har glemt å få inn i familieplanen er ikke et uvant syn her i huset. Denne helgen glemte vi likevel bestefar.

Spør du E om jeg er opptatt av den lille gule kalenderen min vil han bare himle med øynene og slå ut med armene. - Hun dyrker den kalenderen!

Det gir meg en pirrende liten glede å sette opp aktiviteter i planen. Nesten hver eneste linje på coop-kalenderen min har en notis. På den annen side plages jeg av nagende uro. Har noe falt ut?

Det stive A4-arket har overstrykninger, piler, understrekninger og fargekoder. Jeg skal jobbe, E skal reise, småttisen skal til helsestasjonen, jeg skal på fest og bestefar kommer på besøk.

Eller gjør han egentlig det?

Etter at planleggingssjefen i huset nesten gikk i lås denne helgen fordi bestefarvisitten ikke var helt under kontroll, ble jeg nødt til å revurdere.

Som E sier: - Hva er problemet? Vi er jo her hjemme , kan vi ikke bare ta det som det kommer?


Spørsmålet er; hva funker best? Slentre gjennom livet og ta imot det som byr seg på strak arm, eller bestemme hvordan alle detaljer skal være på forhånd (med alt det styret det fører med seg).

Jeg innser at jeg muligens har tippet litt over på den usunne siden av planleggings-skalaen og har nå friske ambisjoner om å slappe mer av...

Og bestefar. Han kommer jammen først på mandag. (Tror jeg.)

2 Comments:

Anonymous relax said...

også jeg er en ekte kontrollfreak. Det blir ikke helt virkelig før alt er på plass i min lille bok. Det virker ikke sunt...

9:54 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Nei, det er nok ikke det... Det som er litt komisk er jo at jeg skriver kjekt at jeg skal slappe av, men det er forskjell på teori og praksis.

10:25 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home