Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

25.5.06

Hakk i plata. - Jeg, en graffitimisjonær

Jeg stusser over min egen hang-up på fenomener som strengt tatt er ganske langt unna mitt eget liv. Jeg har hakk i plata.

Saken er at det smitter. Nå er det ikke bare jeg som gransker gater og smug med blikk for street art. Her er et tilskudd fra Arendal, og det er ikke jeg som har tatt bildet.


Jeg har innvolvert venner og familie i min facinasjon for gatelangs spraying. Og såklart denne bloggen. Jeg har skrevet om street art før. Her og her.

Moren min pønsker nå på hvordan hun skal klare å få tatt bilde av en sjablong på en bro over E18 et sted i Telemark.

Og min E tok disse bildene på brygga i Arendal nettopp.





En liten innrømmelse til slutt. Jeg har også kjøpt en sprayboks. Den står innerst i skapet under vasken på kjøkkenet. Den er rød.

7 Comments:

Anonymous Iversen said...

Åååh, mitt elskede Arendal! Jeg syns den sommerfuglen var fryktelig tøff.

1:33 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Den var den. Så du har varme følelser for Arendal? Har ikke vært der selv på mange år, men det var ikke mye som var bedre enn å ligge å duve i en seilbåt og ta seg en runde i Pollen i tenårene...

9:24 a.m.  
Anonymous Iversen said...

Man er da født i Arendal og delvis oppvokst der. :)

4:14 p.m.  
Blogger Einar said...

Virkelig fine. Jeg har nettopp kommet tilbake til hovedstaden etter en uke på Vestlandet og selvsagt foreviget noen nye sjablonger. Det skulle vært en egen nettside hvor man kunne legge ut sjablonger ut fra stedsnavn, litt sånn som man gjør med lomografibilder på denne nettsiden.

Ellers begrenser min kjennskap til Arendal og Pollens gleder seg til Dag Solstads utmerkete petitsamling "Sleng på byen".

11:34 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Einar: Det hadde vært stilig med en sånn side. Er likevel usikker på hvor mange som er opptatt av dette. Vi kunne jo lagt ut noen vi....

Ellers funket det jo veldig bra med photo. Bra tips.

4:56 p.m.  
Anonymous Iversen said...

Jeg hadde ikke med meg noe kamera, men da jeg satt på 37-bussen fra Badebakken mot byen i dag så jeg en ganske stilig sjablongfyr. Jeg skal dra tilbake for å fikse en fyldig rapport.

3:05 a.m.  
Blogger Sometimes said...

Bra Iversen! Dette brer om seg! jeg har også flere bra på lager fra ymse steder, og det viser seg atterhvert fra ymse fotografer også.

10:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home