Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

17.5.06

Er det fotball som gjør en mann til en mann?

Helt uventet har jeg funnet fotballinteresse i dypet av min sjel. Jeg mener faktisk at fotball er viktig og det har ingenting med David Beckham å gjøre. Hvor kom den fra?

Over en kopp kaffe på kjøkkenet til søstra mi viklet vi oss inn i en diskusjon alla "pappan min er sterkere enn pappan din", bare at denne krangelen handlet om våre menn og fotball.

Samtalen foregikk omtrent slik:
Søs (vantro): Skal E til fotball-VM i Berlin?! Jeg visste ikke at han er interessert i fotball...

Sometimes: Jo, han er det.

Søs: Er han like interessert i fotball som O?

Sometimes: O? Jeg vet ikke. Er han så interessert i fotball da?

Søs: Ja! Han liker jo å se kamper. Han pleier å se kamper på TV.

Sometimes (først litt overbærende så ivrig): Jeg tror egentlig E er mer interessert i fotball enn O. Han kan masse om fotball og følger med på alle tabellene og seriene... Sjekker tekst-TV hele tida. Han er resultatjunkie... Følger O med på tabellene da?

Søs (kritisk): Jeg vet ikke om han følger med på alle tabellene , men han ser mye fotball. Spiller E fotball?

Sometimes: Nei, men det er fordi han har fått en skade. Han skadet seg da han spilte fotball for noen år siden, og nå kan han ikke spille lenger.

Søs: De er kanskje like interessert i fotball, bare på forskjellig måte...?

Sometimes (motvillig): Ja, de er kanskje det...

Jeg ante ikke at jeg er forfengelig på veiene av min E's fotballkompetanse.

Jeg noterer i sjokk at jeg mener fotball er utrolig viktig...

2 Comments:

Anonymous Iversen said...

Hehe, pent. :D

Du skulle bare vite hvordan O og E snakker om hvor langt i prossessen med å få deg og hun du snakket med interessert i fotball...

11:17 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Ja, det er jo også konkurransen sin... :-)

8:59 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home