Navn:
Sted: Oslo, Norway

Jeg skriver om det jeg tenker på, lurer på, liker og ikke liker. Det går en del i kultur på forskjellig vis.

28.4.06

Et lite modig skritt

Jeg har fått det for meg at blogging skjerper oppmerksomheten og puffer kreativiteten. Jeg vil gjerne bli mer tullete og kløktig . Denne bloggen er derfor et eksperiment.

Nå for eksempel er jeg allerede veldig kritisk til om dette er en god ide. Det skal ikke stoppe meg i forsøket på å bli modig.

Til bloggere; Hva har blogging gjort for deres oppmerksomhet og kreativitet?

2 Comments:

Blogger Hjorthen said...

Vel, for min del opplevde jeg at bloggingen skjerpet både oppmerksomheten og kreativiteten når jeg begynte å blogge for drøye halvannet år siden. Mitt problem var vel at jeg ikke fikk brukt den kreativiteten på noe annet enn å blogge, og bloggingen ble etterhvert litt vel altoppslukende slik at det ble vanskelig å gjøre andre kreative ting.

Nå har jeg imidlertid lest meg bakover gjennom arkivene den siste tiden, og for meg er det ihvertfall rimelig åpenbart at jeg har blitt langt flinkere til å skrive på den tiden som har gått. Kvaliteten i starten var nok høyst variabel. Så det har da vært godt for noe:-)

Mitt nyttårsforsett på bloggefronten var forøvrig å skrive et eller annet rundt alt jeg så av film, og det har ihvertfall gitt filmopplevelsen min et boost. Selv dårlige filmer blir morsommere når man har lovet å formidle noe om dem i etterkant.

Så bare kjør på du! (Men åpn gjerne kommentarfeltene dine også for folk som ikke har Blogger-konto)

9:49 p.m.  
Blogger Sometimes said...

Hei hjorten - deg her jeg merket meg. Godt å høre at det funker for deg. Jeg skjønner at det er lett å gå i oppslukt-fella... PC'en suger tid. Jeg var usikker på om jeg fikk noen kommentarer siden jeg tross alt bød på liter, men ba om mye. Ukritisk kritisk hadde kanskje vært en mer passende tittel på. Skal fikse på det med åpent kommentarfelt.

10:13 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home